Friday, November 12, 2010

ternakan baru...

Assalamualaium...


Sana sini orang sibuk berniaga..
Aku pun tak terkecuali..
Ini la perniagaan baru kami suami isteri..
Kembangkan lagi jenis perniagaan..
Perniagaan sampingan untuk menambahkan pendapatan..
Zaman sekarang sume barang dah naik..
Kalo nak hidup senang kena la keje lebih sikit..
Dari keje secara kecil-kecilan..
Semoga rezeki kami bertambah..
Dapat la buat secara besar-besaran..
INSYAALLAH..



..ini itik baru sampai dari ladang..


..setelah sebulan..


..jumlah kesemua itik peliharaan 60 ekor..




..setelah 2 bulan..berat 3kG..



Hidup nie jangan tertumpu pada 1 bidang pekerjaan saje..
walaupun aku belajar dalam bidang Wireless..
tapi aku tetap tau kerja-kerja kampung..
Walau di mana jua aku tercampak..
InsyaALLAH aku masih boleh meneruskan hidup..

5 comments:

M a W a D D a H said...

wah kin...ada bela itik...bagus lah kin...

selamat maju jaya dalam bisnes itik...:)

Syikin said...

aar la adah..

ilang seketika stress bila ada dlm kandang itik..tengok teletah itik2 nie..

ann @ hatiberbunga said...

tak tau la..
tapi ann rasa itik SANGAT COMEL!!!
cuba tgk bulu2nya yg putih itew..
sgt lembut, kan?

Norasyikin said...

betul la ann..
itik mmg sgt comel..
terhibur tengok telatah diaorg sume..

kza.musa said...

sedapnye daging itik kalau buat rendang.....heehhee

Post a Comment

nak kritik?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails